Dit veld is verplicht

Dit veld is verplicht

Nee bedankt

Opinie

Leen Bakker zei sorry:
'Waar halen gedupeerden de tijd vandaan?'

blogger

Marloes Grimbergen

A

Al een dag of vijf is er ophef. Ophef over het hoogslapertje van Leen Bakker dat door een systeemfout opeens 24 euro was in plaats van ruim 319 euro. Maar liefst 3000 bedjes van 24 euro werden verkocht afgelopen weekend. En precies die 3000 bedjes werden niet geleverd.

Terecht wat mij betreft, ieder mens met een normaal stel hersens weet heus wel dat een bed van 24 euro eigenlijk te mooi is om waar te zijn. Leen Bakker zei ‘sorry’, stortte ruim 3000 keer 24 euro terug en bood de betreffende klanten 40% korting op hun volgende aankoop. Eind goed, al goed zou je denken. Nou niet voor 1200 klanten die zichzelf gedupeerd voelen door deze fout en een jurist hebben ingeschakeld. SERIEUS??!!

 

 

Gedupeerden

Toen ik maandagavond de jurist aan tafel zag schuiven bij Jinek en hij sprak over de ‘gedupeerden’, viel ik bijna van de bank. Zijn er echt mensen die zichzelf een gedupeerde durven te noemen omdat hun bedje van 24 euro niet geleverd is? Kunnen die mensen zichzelf serieus nemen? En waar halen ze de tijd (en dus het geld) vandaan om überhaupt een jurist in te schakelen? Dan hebben we toch te maken met een ernstig gevalletje first world problems?

Teleurstellingen

Ik vraag me ook oprecht af hoe deze gedupeerden omgaan met andere teleurstellingen in het leven. Als je je al zo druk maakt om 24 euro, hoe gaat het dan met je als je een keer echt in de problemen komt? Als je geveld wordt door een ziekte, je huis onder water staat of je kind van zijn fiets dondert?

Lieve 1200 gedupeerden, denk eens even goed na. We zijn allemaal mensen. Hebben jullie nooit een foutje gemaakt, misschien zelfs een foutje waar jij niks aan kon doen, maar dat door een of ander systeem veroorzaakt werd? Heb je nooit een afspraak verkeerd in je agenda gezet, te weinig of te veel geld terugbetaald, iemand niet teruggebeld, iets verzwegen, eens gelogen om eigen bestwil misschien?

Gewoon maar mensen

Want het zal jullie misschien verbazen, maar bij Leen Bakker werken ook gewoon maar mensen. Mensen die werken met computers en systemen. Mensen die fouten maken, met systemen die op hol slaan. Ja, echt waar, dat gebeurt. Bij mij, bij Leen Bakker en ook bij jou.

En ja, ik snap dat het vervelend is voor iemand die krap bij kas zit en een nieuw bed niet kan betalen. Heel vervelend dat de deal niet doorging. Maar ook voor deze mensen geldt dat zij ook heus wel snappen dat dit een deal was die te mooi was om waar te zijn. Ik hoop oprecht dat deze mensen snel een tof bedje voor een paar tientjes via Marktplaats kunnen kopen.

En tegen alle andere gedupeerden wil ik zeggen: ga wat leuks doen, geef die 24 euro uit aan wat ijsjes of ander zoets, misschien worden jullie daar wat minder zuur van.