Dit veld is verplicht

Dit veld is verplicht

Nee bedankt

Lekker in je vel-challenge 2016

Slim week 12: de laatste week
en een SLIMme paaslunch

W

We zijn bij de laatste week aangekomen. Ik heb zoveel enthousiaste verhalen gehoord en ben blij dat ik jullie een stukje op weg heb mogen helpen naar een gezonde leefstijl.

Helaas is het niet mogelijk om iedereen persoonlijk te begeleiden tijdens dit hele proces. Daarom heb ik mijn boek zo ingericht dat je stap voor stap de nieuwe SLIMme leefstijl aanleert. Ook zal ik in de toekomst vaker dit soort ‘challenges’ organiseren. Je kunt op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen op dit gebied via mijn site www.slimlifestyle.nl en mijn Facebookpagina.

Succesverhalen

Wel heb ik de stellen begeleid van begin tot het einde. Zij hebben het stuk voor stuk goed gedaan. Net als het echtpaar dat ik afgelopen weekend sprak. Hij is 17 kilo afgevallen sinds de start van de challenge! Zij voelen zich allebei fantastisch, energiek en zijn dolenthousiast. Ook hun kinderen vinden het SLIMme eten net zo lekker als dat wat zij gewend waren.

Wil je inspiratie opdoen om jouw SLIMme lifestyle vol te houden? Kijk dan naar de succesverhalen, die je op mijn site kunt vinden. Hier vind je verhalen van deelnemers die met SLIM in staat zijn geweest hun nieuwe gezonde gewoontes vast te houden en succesvol en blijvend zijn afgevallen. Ik hoop met heel mijn hart dat ik jullie heb geholpen om de weg te wijzen naar een gezonder leven. Laat je niet gek maken door alle verhalen over wat goed is en wat niet. Blijf SLIM!

Pasen

Paaseieren, chocoladehazen, bladerdeeghapjes: traditiegetrouw ligt de paastafel elk jaar vol met allerlei lekkernijen. Heel gezellig, maar nadeel van de feestdagen is dat hierdoor de verleiding groot is om van de SLIMme leef- en eetgewoonten af te stappen. Dat is onnodig want zoals jullie weten is afvallen al lang geen afzien meer.

Je hoeft jezelf echt niet uit te hongeren om een paar kilo kwijt te raken. Ik grijp de paasdagen daarom graag aan om te laten zien dat je kunt blijven genieten van lekker en gezellig samen eten, en toch je voornemens om gezonder te gaan eten en af te vallen kunt volhouden.

Paaslunch

Speciaal voor deze laatste week heb ik een complete en verantwoorde paaslunch samengesteld. Zo is het ook tijdens de feestdagen mogelijk om te genieten én tegelijkertijd SLIM bezig te zijn. De complete paaslunch inclusief de bereidingswijzen zijn hier te vinden. Naast de onderstaande gerechten vind je er nog meer lekkere en SLIMme gerechten voor een heerlijke paaslunch.

SLIM paaslunch

Notenbrood

Stap 1: Verwarm de oven op 170 graden.

Stap 2: Bodem: maal 500 gram ongezouten en ongebrande noten, 100 gram zonnebloem en/of pompoenpitten fijn in een blender. Klop 6 eieren en voeg deze bij de noten. Hak 50 gram zongedroogde tomaten en een grote hand verse kruiden (basilicum en/of tijm, of 2 el gedroogde Italiaanse kruiden) en voeg deze bij het notenmengsel. Breng op smaak met wat peper en een klein beetje zout.

Stap 3: Bekleed een cakeblik met bakpapier. Doe hier het mengsel in.

Stap 4: Zet het in het midden van de oven en bak in ongeveer 40 minuten tot een mooi brood.

Stap 5: Laat afkoelen en snij in plakjes. Eet smakelijk!

Avocadosalade met mango, spinazie en gamba’s

Hou je niet van gamba’s? Dan kun je ook kiezen voor gerookte kip als alternatief.

Stap 1: Maak de dressing van 1,5 tl verse limoensap met 1,5 tl vissaus, 1 fijngehakt sjalotje, 1 kleine rode chilipeper en wat fijngesneden koriander. Bewaar wat sjalot, chilipeper en koriander als garnering.

Stap 2: Snij een rijpe mango en avocado in stukken.

Stap 3: Bak de gamba’s en snij in stukken.

Stap 4: Hussel de mango, avocado en gamba’s met de dressing en maak de borden op. 

Stap 5: Garneer met de dungesneden sjalot, koriander en rode chilipeper. Besprenkel met een klein beetje olijfolie.

En, wat vind jij? Laat je horen!