Dit veld is verplicht

Dit veld is verplicht

Nee bedankt

Mathijs Vrieze
Foto: Marcel van Driel
Lekker in je vel-challenge 2019

Lekker in je vel-challenge 2019
Weekmenu 4

D

De derde week van onze Lekker in je vel-challenge zit er al weer bijna op. Hier alvast het vierde weekmenu van Mathijs Vrieze.

Vanaf deze week schaffen we de tussendoortjes af. Door met drie maaltijden voldoende te eten heb je geen behoefte meer aan tussendoortjes. Dat geeft rust en bevordert de vetverbranding. Ga voelen wat de juiste portiegrootte voor jou is.

Maandag 

Ontbijt 
250 ml volle yoghurt, 4 eetl. noten granola, 1 kiwi

Lunch
Roerei/omelet van 2 eieren met ui, 2 tomaten en 2 plakjes ham, 2 sneetjes volkorenbrood plus 1 glas melk

Diner
Visstoofpotje met venkel en krieltjes (check mijn recept hier

Dinsdag

Ontbijt
2 sneetjes volkorenbrood met zuivelspread en kipfilet, 200 gram vers fruit

Lunch
Gemengde salade met 200 gram rauwkost, 2 gekookte eieren, kruidendressing, 2 eetl. cashewnoten en 1 banaan

Diner
Aardappeltaart met wortel, oude kaas en tomatensalade en 125 gram gebraden gehaktbal met jus (klik hier voor het recept) 

Woensdag

Ontbijt
250 ml warme, volle melk, 5 eetl. havermout, 1 theel. kaneel, 2 eetl. amandelschaafsel, 1 appel

Lunch
2 meergranenwraps gevuld met rauwkost, avocado, kipfilet, gerookte zalm of blikje tonijn plus 1 glas ongezoete (amandel)melk

Diner
Smeuïge pastinaakpuree met doperwten, 100 gram filetlapjes met 1 eetl. kappertjes en verse kruiden plus schaaltje rauwkostsalade met kruidendressing (check mijn recept hier)

Donderdag

Ontbijt
Bananenpannenkoekjes van 1 geprakte banaan, 2 eieren, 1 eetl. volkorenbloem en 10 gram kokosrasp, 2 eetl. hüttenkäse, 1 eetl. honing

Lunch
2 sneetjes volkorenbrood, homemade pindakaas plus 200 gram rauwkostsalade met kruidendressing

Diner
250 gram gekookte groenten (bijvoorbeeld sperziebonen), 125 gram gebakken kipfilet/ vis plus 150 gram risotto met gepofte knoflook en Parmezaan

Vrijdag

Ontbijt
250 ml volle yoghurt, 2 eetl. havermout/muesli, 2 eetl. rauwe noten, 1 banaan, 2 eetl. rozijnen, snufje kaneel

Lunch
Pompoensoep van 200 gram gepureerde pompoen, 200 ml water, ½ tablet biologische bouillon, 1 eetl crème fraîche, snufje kerrie, sesam en gemalen komijn. Met 1 volkorenpistolet

Diner
Argentijnse hamburger met zoete aardappel (check het recept hier)

Weekend

Mathijs: "Ik vind het belangrijk dat je ook zelf aan de slag gaat. Naar eigen inzicht kun je nu zelf twee dagmenu’s voor het weekend gaan samenstellen. Werk dit uit en kijk ter inspiratie goed naar de opbouw van het menu van afgelopen week.

Eet wat je lekker vindt, maar laat jezelf niet volledig gaan; kies wel gezond. Een kleine traktatie in het weekend mag. Eén, dus niet twee. Kook je eigen favoriete recept en probeer deze gezonder te maken. Inspiratie nodig? Kijk hier of hier voor lekkere recepten. 
Veel kookplezier!"