Dit veld is verplicht

Dit veld is verplicht

Nee bedankt

Lekker in je vel-challenge

Gouden tips om na de
challenge sportief bezig te blijven

Dyonne van Haastert

H

Het is zover: onze Lekker in je vel-challenge is voorbij. Wij en de experts zijn natuurlijk ontzettend trots op jullie bereikte doelen en enthousiasme. Maar, hoe houd je het goede gedrag ook na de challenge vol?

Sportdeskundige Marije de Vries zet drie gouden tips op een rijtje. Zodat ook jij na de challenge succesvol bent en de kilo’s er af blijven vliegen.

10.000 stappen

‘’Zorg voor elke dag voldoende basisbeweging. Probeer bijvoorbeeld 10.000 stappen op een dag te zetten of drie keer tien minuten te bewegen. Dat kun je bijvoorbeeld bereiken door de fiets naar werk te pakken. Blijf dus in beweging!

Krachttraining

‘’Probeer krachttraining toe te voegen aan je wekelijkse bewegingspatroon. Waarom? Om je rustverbranding een boost te geven. Om buikvet tegen te gaan en om je hormonen een zogenaamde opkikker te geven. Door krachttraining stimuleer je aanmaak van hormonen waardoor je je sterker voelt, je meer zelfvertrouwen krijgt en vanzelfsprekend dus ook meer energie.’’

Fysieke ontspanning

‘’Plan elke dag een moment voor fysieke ontspanning in. Het einde van de dag is een ideaal moment. Kom in beweging; ga een blokje om, gezellig shoppen of een stukje fietsen. Zo begin je je avond een stuk relaxter en slaap je beter.’’

Uit onze oproep op Facebook begrijpen wij dat jullie vooral behoefte hebben aan steun. Ons advies luidt dan ook: zoek steun bij de andere dames op de Facebook pagina (deze blijft gewoon in de lucht!) en help elkaar door moeilijke momenten. Samen staan jullie sterk! Zet 'm op!