Dit veld is verplicht

Nee bedankt

Foto: Arenda Oomen
Opgebiecht

‘Ik heb gevreeën tot de zon opkwam,
met mijn buitenlandse minnaar’

Redactie VROUW

I

In deze rubriek kunt u anoniem uw geheim delen. Deze week een vrouw die opbiecht dat ze een geheime minnaar op afstand heeft.

“Ik ben een hopeloze romanticus. Smul altijd van programma’s als Memories, All You Need Is Love, Grenzeloos Verliefd… Ik zit met tissues op de bank mee te janken om oude, nieuwe en verre liefdes die elkaar, ondanks problematische omstandigheden of te grote afstand, toch hebben gevonden.

‘Mijn Julio’

Dan moet ik ook altijd aan ‘mijn Julio’ denken (niet zijn echt naam). We hebben elkaar ooit ontmoet tijdens een vakantie in Portugal. Hij werkte daar op een jongerencamping en stond op het station mensen op te wachten die nog een campingplek zochten.

‘Kom mee, het is gezellig. We hebben ruime plaatsen, een privé-strand, een restaurant, organiseren sportwedstrijdjes, feestjes en als je nu meegaat ben je nog op tijd voor ons Happy Hour. Ik keek mijn vriendin aan en voordat ik het wist, waren we in het campingbusje op weg naar deze veelbelovende jongerencamping.

De hemel

In de beschrijving van Julio leek het de hemel, en dat was het ook. Het was precies de goede plek voor mij op dat moment, want even ervoor was mijn Nederlandse verkering na zes jaar (!) uitgegaan.

Ik was eigenlijk hartstikke verdrietig, maar tussen al die leuke, jonge kampeerders uit alle delen van de wereld, vergat ik dat gewoon. Het was heel makkelijk om contact te maken.

We zaten ’s morgens met z’n allen aan lange tafels te ontbijten, gingen samen naar het strandje, deden spelletjes, bouwden feestjes, sliepen ons roes uit en dan begon het de volgende dag weer opnieuw… Maar alles in het vriendschappelijke. Ik was wel even klaar met relaties.

Heel af en toe stak het verdriet toch de kop op. Vooral toen mijn vriendin een vakantieliefde kreeg. Toen miste ik mijn ex-liefje toch wel heel erg. Julio had daar oog voor. Bracht een drankje, troostte me, maakte me aan het lachen… En danste met me op de laatste avond voor ons vertrek.

Het voelde zo goed, toen ik in zijn armen op de dansvloer stond te schuifelen. En toen hij in mijn oor meezong met het liedje Won’t you stay just a little bit longer, smolt ik. We hebben die laatste nacht samen op het strand gevreeën tot de zon opkwam.

Heimee

Met tranen in m’n ogen zat ik later in het vliegtuig. Ik wilde helemaal niet terug! Niet nu ik net weer van nieuwe liefde had geproefd. Prachtige, smachtende brieven hebben we naar elkaar geschreven.

In de jaren erna hebben we elkaar diverse keren opgezocht en dan probeerden we al het opgebouwde verlangen weer in te halen. Bij Julio voelde ik zo veel passie, dat heb ik bij niemand ooit zo gevoeld. Maar ondanks al die passie en liefde; een echte relatie kwam, door allerlei praktische hindernissen, nooit van de grond.

Geheime rendez-vous

Inmiddels zijn we allebei getrouwd en redelijk gelukkig, maar we hebben altijd contact gehouden. Elkaar vergeten, kunnen we gewoon niet. In ons huidige, beetje saaie huisje-boompje-beestje bestaan, zoeken we allebei af en toe een escape, een vluchtroute.

Gelukkig hebben we beiden een baan waarvoor we weleens korte tripjes naar het buitenland moeten maken. Via een fictieve Facebook-pagina sturen we elkaar eens in de drie maanden een bericht met een datum, locatie en tijd. En dan hebben we een geheime rendez-vous op een hotelkamer.

Soms één dag en nacht, soms een weekend, dat maakt ons niet uit. Het is altijd alle moeite dubbel en dwars waard. We komen na zo’n afspraak weer helemaal opgeladen en herboren thuis.

Ik vind het wel vervelend om tegen mijn man te moeten liegen, maar als ik niet de spanning met Julio op de achtergrond zou hebben, was ik misschien allang bij hem weggegaan. Dus eigenlijk profiteert hij indirect ook van mijn geheime, buitenlandse liefde.”

Jij op VROUW.nl

Ook anoniem uw verhaal delen?