Dit veld is verplicht

Dit veld is verplicht

Nee bedankt

gigi hadid
Foto: Hollandse Hoogte/Evan Agostini
Praat mee

Mag een influencer
'slecht' eten promoten?

Demi Ravia

T

Topmodel Gigi Hadid (23) krijgt er op Instagram van langs. Een betaalde samenwerking met McDonald's valt niet bij iedereen in de smaak. Volgens sommigen zou het model op deze manier obesitas promoten. Wat vind jij? Praat mee!

Net als zo’n beetje iedere influencer toog Gigi afgelopen weekend naar het bekende Californische muziekfestival Coachella. In samenwerking met fastfoodketen McDonald’s plaatste zij een foto waarop zij een frietje uit het welbekende rood met gele frietbakje vist met als onderschrift: Pre-festival met @mcdonalds. Genoeg gegeten en gedronken, bedankt vrienden!

Obesitas

Maar die post was tegen het zere been van veel volgers: Je bent prachtig, maar hiermee promoot je obesitas en maak je de gezondheid van anderen kapot en Ik snap niet waarom je McDonald’s zou promoten.

Een andere volger zegt: Ik sta ervan versteld dat een intelligente, goed geïnformeerde vrouw als jij, die veel invloed heeft op mensen, je wilt associëren met zo’n bedrijf. Dit doe je toch niet alleen maar voor het geld? Er zijn zo veel andere manieren om genoeg te eten en te drinken.

Dieet

Anderen geloven niet dat Hadid het frietje daadwerkelijk heeft opgegeten en denken dat ze het enkel voor de foto en het geld heeft gedaan. Een volger plaatst bijvoorbeeld: Ik weet wel zeker van niet, ze is op een strikt dieet, dus deze advertentie slaat nergens op.

Hoewel er ook positieve reacties zijn, vinden veel volgers dus dat Hadid als influencer door deze post een slecht voorbeeld geeft aan haar volgers.

Praat mee

Vind jij dat influencers dingen mogen promoten die ‘slecht’ zijn? Of zou dat helemaal niet moeten uitmaken en is iedereen verantwoordelijk voor zijn/haar eigen keuzes? En moet een influencer achter het product staan, of is het prima als een influencer zichzelf verloochent voor geld? Praat mee!

En, wat vind jij? Laat je horen!